De heenreis en eerste dagje in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Jansen - WaarBenJij.nu De heenreis en eerste dagje in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Jansen - WaarBenJij.nu

De heenreis en eerste dagje in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar lig ik dan onder een klamboe in mijn kamertje in Suriname, alle indrukken van de heenreis te verwerken. De dag waar ik al zo lang naar uit keek maar eigenlijk ook beetje tegen op zag (i.v.m. afscheid nemen) was voorbij gevolgen. Bij het vliegveld in Nederland hadden we al wel vertraging, we leerde dus meteen de mentaliteit van de Surinamers kennen; alles op zijn tijd en maak je vooral niet druk. De vlucht ging eigenlijk ook snel voorbij, paar keer een filmpje kijken en wat kletsen met Liza en Esther en voor we het wisten waren we al geland in Suriname. De warmte kwam ons te gemoed en we moesten daarom meteen al wat kledingstukken uittrekken. Zoals onze lerares Brigitte ons al gewaarschuwd had, moesten we erg lang wachten bij het vliegveld. Maar toen we door de douanen waren en we onze koffers hadden konden we zo doorlopen en waren we al weer buiten. Daar stonden Wim (Surinaamse vriend van onze lerares) en Peer (de man van onze lerares) ons op te wachten. Het zijn twee hele leuke, aardige mannen. We voelde ons meteen veilig en erg welkom. Het was ongeveer een uur rijden naar Paramaribo. Wim was volop aan het buurten over Suriname het was erg leuk om daar naar te luisteren en ik kreeg al echt zin om hier de komende tijd te verblijven. We zijn toen even langs een winkeltje gereden en hadden vast de eerste boodschappen gedaan, en daarna doorgereden naar ''ons huisje'' op de Prinsessestraat. Het is een ruim houten huis met een oude uitstraling. Nadat we een kleine rondleiding gekregen hadden en iedereen weg was zaten we met z'n drieën aan de keukentafel. We waren er alle drie even stil van. Nu voelde ik even een beetje spanning naar boven komen, we hoorde veel geluiden van buiten en ik besefte me dat we hier de komende 4 maanden ons moeten vermaken. haha maar dat was zo over want toen maakte ik mijn koffer open en kwamen er allemaal leuke en lieve berichtjes van het thuisfront uit. Na lekker gedoucht te hebben ( trouwens een lekker warme douche... Jeah!!) wilde ik gaan slapen, maar toen kwamen de onderburen nog even kennis maken. Het zijn drie aardige meiden die hier ook stage lopen maar dan op scholen. En toen kon ik lekker gaan slapen want ik was erg moet van de reis en alle indrukken. Dadelijk komt Wim ons ophalen om met ons boodschappen te doen en om ons de stad te laten zien. Zo dat was het wel zo'n beetje. De groetjes aan jullie daar en tot snel!!

  • 09 Februari 2014 - 13:39

    Lian Jansen:

    Hoi Nienke, ik denk dat de spanningen er bij mij nu ook uit komen, met tranen lees ik jou eerst verslag heel fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat de twee mannen jullie daar zo fijn opgewacht hebben, geweldig om te horen. De foto's zien er goed uit. Pas goed op jezelf en geniet ervan. Morgen veel succes op je eerste stage dag.
    Groetjes LianXXXXXXXX

  • 09 Februari 2014 - 14:35

    Nicky Van Kasteren:

    Hey Nienke,

    Even een berichtje om te laten weten dat ook ik de komende tijd jullie zal volgen via deze site.
    Goed om te merken dat de reis positief is verlopen en dat de opvang door de twee heren ook goed is.
    Houden zo!

  • 10 Februari 2014 - 10:56

    Lenne Van Den Burg:

    Ook ik word een trouwe volger! :) veel plezier Nien!! :) xxxx

  • 10 Februari 2014 - 16:58

    Maria V.d. Borne:

    Hoi Nienke,

    Fijn dat jullie zo'n warm (letterlijk en figuurlijk) welkom hebben gehad!!!
    En inderdaad...dan zit je daar aan de keukentafel...ik kan het me helemaal voorstellen.
    En ook dat dat weer zo voorbij is, jullie hebben nog zoveel te doen :)
    Ik zou zeggen "vooral blijven schrijven" over jullie belevenissen, we willen ALLES weten! nou ja, bijna :)

    tot horens, groetjes, Maria

  • 10 Februari 2014 - 18:21

    Jos Jansen (Nova):

    Haa Nienke.
    Fijn dat alles goed is verlopen, en jullie zo hartelijk zijn ontvangen.
    Ik ben nu al een beetje jaloers op het mooie weer daar.
    Maak er een mooie tijd van samen en geniet met volle teugen. Het ga je goed en weet dat we je verhalen gaan volgen. Alle goeds van zzzjos

  • 11 Februari 2014 - 09:33

    Anke:

    Nienn,

    Super fijn dat je zo ontvangen wordt!
    Ik ben benieuwd naar alle verhalen en ervaringen!
    Op welke afdeling ga je beginnen?

    Geniet ervan!

    Liefs
    Anke

  • 11 Februari 2014 - 22:03

    Karien:

    Ha Nienke!

    Goed om te horen en ook zien dat de reis en aankomst goed verlopen zijn.
    Wel een omschakeling van dit koude, natte kikkerlandje naar het warme Suriname.
    En vooral ook een kennismaking met een andere cultuur, wat je al meteen ervaren
    hebt. Geniet ervan en wij houden onze Wiek hier wel een beetje bezig als hij je te veel
    gaat missen!
    Heel veel groetjes van Marius en Karien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Welkom, dit is mijn reisdagboek over mijn stage in Suriname.

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 8818

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: